Hvordan få kunden til å handle i nettbutikken din – skap kjøpsutløsende effekter

Å skaffe kunder til nettbutikken din som faktisk kjøper er vanskelig. Konkurrentene dine er hele tiden på vakt hvor de følger salg og markedsføringskampanjene med argusøyne. Konverteringsgrad og omsetning står høyt på agendaen din, men følelsen av at du kan prestere bedre er hele tiden tilstede. Sjekk disse tipsene for hvordan du kan øke konverteringen.

  • Sett tidsbegrensing på tilbudet

Gi kunden din det ene argumentet for at kjøp må skje nå ved å sette tidsbegrensing på tilbudet. For eksempel: “Akkurat nå fri frakt” eller “15% rabatt – bare i dag”. Har du for mye varer på lager som du ønsker å bli kvitt, kan du også bruke tidsbegrensning. Du kan tilby den “lagervaren” med på kjøpet ved for eksempel å skrive: “Akkurat nå får du vare X med på kjøpet hvis du kjøper vare Y.”

  • Begrens antallet

Har du få varer på lager kan du opplyse om dette i nettbutikken din. Dette kan ha kjøpsutløsende effekt og føre til at kunden handler i frykt for at varen kan gå tom på lager.

  • Oppfordre til kjøp

Ta en kikk på handleknappene i nettbutikken din. Forsøk heller å anvende begrep som “Bestill  nå” eller “Kjøp direkte”, i stedet for “Bestill” eller “Kjøp”. Et enkelt tiltak som gir større effekt enn du skulle tro, fordi du oppfordrer kunden til å handle akkurat nå.

Bildet kommer fra Flickr-brukeren Joe the goat farmer.

Del dette innlegget:

1 kommentar til “Hvordan få kunden til å handle i nettbutikken din – skap kjøpsutløsende effekter

  1. Tilbaketråkk: Syv tips for å lykkes med nettbutikken din - Loopia Blogg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *