Slik skriver din bedrift engasjerende Facebook-innlegg

En kvinne surfe på Facebook.

Du har opprettet en side for bedriften din på Facebook og nå vurderer du hvordan du skal redigere innleggene dine for å engasjere dine følgere best mulig. Nedenunder har vi samlet flere gode tips som forhåpentligvis vil hjelpe deg med dine innlegg.

Hvor langt bør innlegget være?

For å få så mye engasjement som mulig på innlegget, anbefales det at du holder det kort. studier har vist at innlegg med mindre enn 80 tegn får mest oppmerksomhet.

Når bør innlegget publiseres?

Med Facebook’s Insights analyseverktøy kan du se når dine følgere er online og deretter tilpasse når innlegget skal publiseres slik at flest mulig av dine tilhengere er online. Dette vil forhåpentligvis engasjere flere av dine følgere.

Hva bør innlegget inneholde?

På Facebook deles alt mellom himmel og jord, så det er vanskelig å si akkurat hva slags innhold er best egnet for deg og din virksomhet. Nedenfor har vi samlet noen generelle tips om innhold som kan bidra til å engasjere dine følgere.

  • Innhold som er av verdi for leseren
    Del dine tips, triks, nyheter, guider, kurs og annet innhold som er verdifullt for dine følgere. Akkurat guider, tips og lignende kan øke tillit til din virksomhet fordi du viser kompetanse innen et bestemt felt.
  • Personlig innhold
    Publisere innlegg som holder dine følgere oppdaterte om hva som skjer bak kulissene på bedriften din, hvilke nyheter som er på gang etc.
  • Innhold som engasjerer leseren
    Engasjer dine følgere ved å organisere konkurranser og undersøkelser. Sett korte, raske spørsmål som er enkle å besvare. Vør oppmerksom på at det er visse regler som må følges når en arrangerer en konkurranse på Facebook.
  • Innhold som skiller seg ut fra mengden
    Prøv alltid å legg til noen form for media i dine innlegg som du publiserer på Facebook. Dette hjelper til at innlegget ditt skiller seg ut fra mengden på Facebook.
  • Sist men ikke minst…
    …annonsere! Du som en entreprenør har muligheten til å annonsere og markedsføre innlegg på Facebook for å nå flere følgere. Det kan være noe å prøve for å få fart på din side.

Husk…

…at det ikke alltid trenger å være så avansert. Det kan holde med noe så enkelt som “God helg!” en fredag kl 15 for at dine følgere vil sette pris på og følge innlegget ditt.

Mens vi snakker om Facebook…

Sjekk ut Loopia på Facebook og få noen tips, råd, konkurranser, kampanjer og en og annen nerd vits 😉

Del dette innlegget:

3 kommentarer til “Slik skriver din bedrift engasjerende Facebook-innlegg

  1. Chrinstine

    I will immediately take hold of your rss as I can not to
    find your email subscription link or e-newsletter service.
    Do you’ve any? Kindly permit me recognize so that I may subscribe.
    Thanks.

  2. Anna Pettersson

    Hi Chrinstine,
    We do not offer any subscription link to our newsletters today. If you become or already are a customer of Loopia, you will receive our newsletters automatically via email. We will also publish new blog posts on a regular basis here at blogg.loopia.no so please stay tuned :).

  3. Tilbaketråkk: Velg egen sidemal og få mer ut av bedriftssiden din på Facebook - Loopia Blogg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *