Loopia, et av Nordens største webhotell, har for andre gang blitt kåret til årets servicedesk av Support Service Institute. 28. november mottok Loopia førsteprisen etter å ha slått Telia, Coor Service Management og Försäkringskassan i finalen.
Årets servicedesk utdeles av Support Services Institute i forbindelse med konferansen “IT-support i fokus”. Konferansens formål er å fremheve inspirerende og fremgangsrike bedrifter som yter IT-support til læring for andre servicebedrifter. Loopia ble også i 2013 utnevnt til årets servicedesk. I samme år ble konseptet Loopia SuperSupport innført med mål om å øke kvaliteten på supporttjenesten ytterligere.
– Vi er utrolig stolte over utmerkelsen og supporten vår. Webhotellbransjen er i teknisk endring hele tiden og kundene våre forventer levering på sine nye ønsker. Å bli kåret til årets servicedesk er et bevis på at supporten vår har lykkes med å møte kundens krav og forventninger, uttaler Jimmie Eriksson, administrerende direktør i Loopia.
Juryens begrunnelse
“Med relativt små ressurser har Loopia en stor innovasjonsevne og ligger langt fremme teknisk. Når man kontakter Loopias support kan man på nettsiden se realtid for de ulike ventetidene på telefon og chat. Det er bare å velge for kunden om den ønsker å ringe, chatte eller sende e-post. Med hjelp av kunnskapsbasen sin og analyser av kundens spørsmål sammenstiller Loopia disse slik at fornuftige løsninger presenteres. Dette har resultert i at antallet henvendelser har blitt markant redusert.”
Slik lød juryens begrunnelse når Loopia tok i mot årets servicedesk på Westmanska Palatset i Stockholm den 28. november.
– I 2017 har vi arbeidet med å effektivisere supporten vår. Dette har frigjort tid for hver tekniker og ført til at vi kan fokusere mer på å løse krevende tekniske utfordringer for kunden, og dermed hjelpe samtlige kunders tilstedeværelse på nett, uttaler Daniel Överfjord, supportansvarlig i Loopia.
Om Support Service Institute
Support Services Institute (SSI) er Sveriges største nettverk for bedrifter og personer som arbeider med support og service. Instituttet har eksistert siden 1993 og medlemmene deres er beslutningstakere i privat og offentlig sektor. Felles for alle er at de arbeider med it-support og servicedesk. Les mer om prisutdeleren »
Kunnskapsdatabasen
I Loopia har vi laget en flott kunnskapsdatabase som du kan lete i hvis du har noen spørsmål.