3 tips til deg som ønsker å starte en forretningsblogg

apple-desk-designer-displayEn forretningsblogg er en smart vei å gå om du ønsker å forsterke varemerket ditt, få bedre ranking i søkemotorer som for eksempel Google, Yahoo eller Bing, spre din ekspertise og del dine tips og triks til nåværende og blivende kunder. Her har vi samlet tre tips som vil hjelpe deg med å komme i gang med forretningsbloggen din.

1. Opprett en plan for bloggingen

Bestem hvor ofte du skal publisere nye innlegg, hvilke emner du skal skrive om, hvordan du skal dra trafikk inn til bloggen, hvilke kanaler innleggene skal spres på og hva besøket på bloggen skal lede leseren til. Det er vikrig å planlegge bloggingen så du rekker å oppdatere med innlegg som interesserer målgruppen din og som hjelper til å nå de målene som du har satt for bloggen.

2. Skriv blogginnlegg som interesserer målgruppen din

Etter at du har arbeidet frem en plan for bloggingen kan du begynne å skrive innlegg. Tenk på å holde deg innenfor emnet (f eks IT om du jobber med IT) eller i hvert fall emner som interesserer målgruppen din. Dine besøkere er nysgjerrige på akkurat din blogg på grunn av din kunnskap innenfor ditt fagfelt.

3. Måle og evaluere blogginnleggene

Når du har publisert en hel del blogginnlegg kan det være lurt å måle og evaluere hvilke innlegg som har fått best spredning og flest klikk med hjelp av f eks Google Analytics. Ta lærdom ut ifra hva analysene sier deg for dine kommende innlegg. Sjekk også hvor traffikken til bloggen kommer fra, kanskje  er det en ny kanal der du bør dele innleggene i fremtiden.

Ønsker du å starte forretningsbloggen din raskt og enkelt?

Installer WordPress via vår enkle steg-for-steg-guide og du er i gang på et par minutter.
Les mer om WordPress og bestill webhotell (hvor WordPress er inkludert) »

Del dette innlegget:

2 kommentarer til «3 tips til deg som ønsker å starte en forretningsblogg»

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Vi er her for deg hver eneste dag

Hvis du trenger hjelp, er vårt prisbelønte supportteam tilgjengelig hele året for å svare på spørsmål via telefon, e-post, chat og sosiale medier.

Kontakt oss