Fem tips for hvordan du øker kvaliteten på hjemmesiden din

For at potensielle kunder skal få ett godt førsteinntrykk av hjemmesiden din er det viktig at den holder høy standard både i design og innhold. Dette krever mye arbeid fra deg men sjekk disse fem tipsene som vil hjelpe deg på veien.

1. Korrekturles og strukturer all tekst

Skrivefeil og dårlig grammatikk gjør det vanskelig for leseren å forstå budskapet ditt. Det er viktig at det som er skrevet ikke inneholder faktafeil, og at det er oppdatert. Vær nøye med strukturen på tekstene slik at avsnittene er logiske. Alt dette vil øke lesbarheten og skape en engasjerende tekst.

2. Demp salgsfokuset i tekstene

Selvfølgelig skal du promotere produktene dine på hjemmesiden. Du lever jo av salg, men du kan skaffe mere lojale kunder hvis du også gir tips og råd om komplementære produkter. Altså skape en nytteverdi for kunden utover kun å kjøpe produktet ditt.

3. Ikke la innholdet bli for sprikende

Vær oppmerksom på å ikke ha for mange kategorier og undermenyer på hjemmesiden din. Det kan være utfordrende for deg å holde disse oppdatert til enhver tid. Fokuser heller på et fåtall kategorier og gjør disse veldig bra. Ønsker kunder å kontakte deg er det viktig at denne informasjonen er lett tilgjengelig.

4. Bruk visuelle virkemidler

Har du kun tekst vil dette bli slitsom for mottakeren å lese. Ta i bruk bilder, illustrasjoner og filmer for å presentere produktene og virksomheten din. Holder du en høy kvalitet på dette kan det i seg selv selge produktene alene. Det finnes en rekke gratisprogrammer på nettet som du kan benytte for å redigere bilder etc.

5. Hold designet stilren og avskalert

Vi anbefaler å fokusere på stilren og enkel design. Fordi det letter mottakeren å forstå budskapet og deretter ta en kjøpsbeslutning. Du må huske på at hjemmesiden din må være skalert for bruk av mobil også.

Del dette innlegget:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Vi er her for deg hver eneste dag

Hvis du trenger hjelp, er vårt prisbelønte supportteam tilgjengelig hele året for å svare på spørsmål via telefon, e-post, chat og sosiale medier.

Kontakt oss